KÖPVILLKOR

Allmänt

SwePole.se säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk bruksanvisning när produkten så kräver det (antingen i fysisk eller i digital form).

 

Beställning

Beställning görs på vår hemsida www.swepole.se eller på vår butik på Tradera www.tradera.com/swepole. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att mejla info@swepole.se.

En beställning är bindande först när beställningen har bekräftats genom en orderbekräftelse till den e-postadress som angivits vid beställning. Ifall du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dessa beställningar och leverera dem i ett paket.

                           

Priser

Samtliga priser på SwePole.se anges i svenska kronor inklusive moms om 25% (eventuell fraktkostnad tillkommer).

SwePole.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls SwePole.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser och tekniska problem.

 

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår info@swepole.se så hjälper vi dig.

 

Informationen du lämnar om dig själv används av SwePole.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.

 

Leverans

SwePole.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order. SwePole.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager.

 

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår info@swepole.se om du önskar häva ditt köp.

 

Betalning

I kassan kan du välja mellan betalsätten kortbetalning, PayPal eller direktbetalning genom din bank.

 

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

 

Kunden står för returkostnad och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

 

Returadress:

SwePole

Att: Mohammed Mahdi

Arkitektgatan 41

213 63 Malmö

 

Defekt vara

Om du har fått en defekt vara ber vi dig att omgående kontakta oss på order@swepole.se. Beskriv felet så utförligt som möjligt, så löser vi problemet åt dig.